?️?️تکنولوژی‌ های ۵۰ سال آینده چگونه خواهند بود؟?️?️

غلاف‌های پرنده شخصی، گردشگری فضایی و شنل نامرئی از جمله پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی هستند که طی ۵۰ سال آینده زندگی انسان را دگرگون خواهند کرد.

▫️▫️اغلب گفته می‌شود که حقیقت، عجیب‌ و غریب‌تر از تخیل است اما با پیش‌بینی‌های یک متخصص ازاختراعات فوق‌العاده جدیدو پیشرفته در آینده، مرزهای میان حقیقت و دنیای علمی تخیلی در حال محو شدن هستند.

▫️مفاهیمی مانند گردشگری فضایی، قطارهای زیردریایی و غلاف‌های پرنده شخصی که زمانی تنها به دنیای خیالی و فانتزی محدود بودند حالا در لیست اختراعاتی قرار گرفته‌اند که قرار است طی ۵۰ سال آینده در زندگی روزمره بشر گنجانده شود.

▫️▫️افراد زیر ۲۵ سال شانس این را دارند که از تکنولوژی‌های کاشتنی بهره برند که سلامت کاربر رابه طور دائم می‌سنجد،به جای ماشین با غلاف‌های پرنده شخصی پرواز استفاده کنند و به لطف هولوگرام هیچ وقت از شرکت در جلسه‌ها یا رویدادها جا نمانند.

◾️اگر اینها به اندازه کافی مسحورکننده نیستند باید بگوییم که قطارهایی وجود خواهند داشت که بدون نیاز به تونل در زیر آب سفر می‌کنند، پلیس‌ها قبل ازارتکاب جرم،آنراشناسایی می‌کنند و شنل‌های نامرئی مد روز خواهند شد. البته این شنل‌ها در ابتدا تنها برای استفاده نظامی عرضه خواهند شد اما پس از آن در دسترس عموم هم قرار می‌گیرند.

▫️▫️مغازه‌ها و باشگاه‌ها از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده میکنندتادربرابرمشتریان اشتباهی نامرئی شوند و ظاهری کسل‌کننده پیدا کنند اما در چشم مشتریان همیشگی جذاب و فریبنده به نظر برسند.

◾️◾️واقعیت افزوده یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولا در تعامل با کاربر) است که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که ازطریق دریافت وپردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS می‌باشد ایجاد می‌شود. واقعیت رایانه‌ای مفهوم کلی واقعیت افزوده‌ است. در واقعیت افزوده معمولا چیزی کم نمی‌شود، بلکه فقط اضافه می‌شود.

▫️▫️همچنین واقعیت افزوده تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است که توسط یک شبیه‌ساز، دنیای واقعی را کاملا شبیه‌سازی می‌کند. در واقع وجه تمایز بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که در واقعیت مجازی کلیه عناصر درک شده توسط کاربر، ساخته شده توسط کامپیوتر هستند. اما در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعاتی را که کاربر درک می‌کند، در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوتر ساخته شده‌اند.

◾️آینده گردشگری و اوقات فراغت نیز به شدت متحول خواهد شد. در حالی که ربات‌ها انجام کارهای خانه را برعهده می‌گیرند، انسان‌ها اوقات فراغت بیشتری پیدا می‌کند و می‌توانند تعطیلات را به فضا سفر کنند و یا از تعطیلات مجازی لذت ببرند. فرد با استفاده از تکنولوژی مجازی می‌تواند بدون ترک کردن خانه اوقات خوشی را سپری کند و تجربیات لذت‌بخشی داشته باشد. همچنین این تکنولوژی می‌تواند تجربه حس جوانی و زندگی در قالب جنس مقابل را نیز برای کاربر مهیا کند.

◾️پوشیدن لباس‌هایی به سبک ابرقهرمان‌ها که شامل ماهیچه‌های مصنوعی است نه تنها دست‌ یافتنی است بلکه پیش‌بینی می‌شوداین تکنولوژی تا حدی ارتقا یابند که کاربر قدرت ابرانسان‌ها را به دست آورد.

✍دکتر یان پیرسن، آینده پژوه پیشگام بریتانیایی